יום חמישי, 17 במאי 2018

ג׳מוס


יודעים מה זה ג׳מוס? ג׳מוס זו מן פרה גדולה שחיה פעם בארץ ישראל בקרבת אגמים וביצות עד שיום אחד ייבשו את הביצות ולא נשאר לג׳מוסים מה לעשות ומרוב שעמום ויובש הם נכחדו. באמת, היה לי חבר ג׳מוס. יותר נכון, הכינוי שלו היה ג׳מוס. יותר נכון, אחד הכינויים, כי היה לו עוד כינוי, רמש״ק. שאלה מצויינת! רמש״ק זה רמטכ״ל שאינו קצין. למשל, בסוף תרגיל או אירוע מבצעי, כשהיה מתקיים תחקיר, ג׳מוס היה מסביר לקצינים מניין צריך לתקוף ואיך מכינים צבא למלחמה. בקיצור, ג׳מוס היה רמש״ק. יום אחד, שהיה משעמם בדיוק כמו הרבה ימים שקדמו לו, מישהו היציע אתגר. ג׳מוס, כמה קרמבואים אתה יכול לאכול בשעה אחת? ג׳מוס חשב, חישב, הרהר ואז אמר בביטחון ארבעים. יודע מה, נקנה בשק״מ שני קרטונים, בכל קרטון יש 20 קרמבואים, אם אתה אוכל את הכל בשעה, אני משלם, ואם לא אתה משלם. התערבות!
ג׳מוס אמר, תנו לי קרטון אחד עכשיו ואחד נוסף בעוד חמישים דקות. וכך היה, הקרטון היגיע, השעון החל לתקתק וכולם נשאו עיניים  אל ג׳מוס. ג׳מוס אירגן על שולחן חול עשרים חיילי-שוקולד עטויי קסדות כסף מבריקות ומרשרשות. הקרמבואים הוסעו אל פיו הפעור בזה אחר זה ונעלמו בתוכו באבחת לסת. מקץ חמש דקות נותרה רק שלכת עטיפות כסופה עדות אילמת למה שהתרחש זה מקרוב. אז חכך הג׳מוס את ידיו והסביר בהגיון. בקיבה של ג׳מוס יש מקום לעשרים קרמבואים. בחמש הדקות הראשונות, לפני שהרגשתי תחושת שובע, בלעתי עשרים קרמבואים. בחמישים הדקות הקרובות, הקרמבואים יתעכלו להם בקיבה; כל הקצף האוורירי ידחס לפינה קטנה ושוב יתפנה מקום לעשרים קרמבואים וכך רגע לפני שאקיא את נשמתי אנצח בהתערבות. וכך היה. משסיים את סיכום הביניים הוא כיוון שעון מעורר ופרש לנוח. מערכת העיכול נכנסה לפעולה. קולו הפנימי נשמע למרחוק, ועומקו הרוחני הותיר רושם בכל חמשת החושים. בחלוף חמישים דקות צלצל השעון. הג׳מוס קם מרבצו, ובאפיסת כוחות הודה בכניעה, כמו בגין לאחר מבצע שלום הגליל, כי איננו יכול עוד.
מה למדנו, יקיריי? למדנו מה זה ג׳מוס. למדנו מה זה רמש״ק. וחשוב מכל למדנו שגם אם אתם אוהבים קרמבו, ואפילו אם יש לכם תאבון ובטחון של ג׳מוס רמש״ק, לעלום לא תוכלו לגמור יותר מחצי ממה שנדמה לכם.

4 תגובות:

  1. מעולה!
    ג'מוס הכרתי, אבל רמש"ק זה בהחלט מושג שהיה חסר לי בלקסיקון...

    השבמחק
  2. יופי של סיפור - אהבתי מאוד !

    השבמחק
  3. תודה, Unknown, הגם שיופיך אינו ידוע.

    השבמחק